Els mass media estan presents en la vida quotidiana dels alumnes. Quasi totes les families tenen un ordinador. Açò ens fa pensar que la nostra societat ens exigeix l'ús d'aquests mitjans en les classes com un recurs educatiu més.
Pel que fa al software educatiu, “són programes d'ordinador creats amb la finalitat específica de ser utilizats com a un mitjà didàctic, és a dir, per a facilitar els processos d'ensenyament- aprenentatge” (Cabero).
Cal ressaltar que un mateix programa pot ser bo o dolent en funció de l'ús que es faja del mateix. A més a més, alguns programes són comercials únicament.
L'ús de programes didàctics ens proporcionen ventatges com la cooperació. Amb açò s'estimule per a que el grup parle, s'ajude, se critiquen i comuniquen els descobriments. Per un altra banda no podem olvidar els inconvenients com els aprenentatges incomplets, aïllament, ansietat...
Per tot açò, podem apreciar que el software educatiu per sí mateix no és suficient per a produir bons resultats educatius, tot depen de l'ús que els docents i alumnes fagen d'ell.
Per tant, el paper de la mestra/e en aquest tipus d'activitats ha de ser de guía, col·laboradora i animadora dels aprenentatges; i informadora del que es preten conseguir i com es pot fer (açò afavorirà l'interés i la motivavió dels alumnes). Ha de ser el/la responsable de crear el clima adequat en l'aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario